Cum sa dai foc si sa stingi cu benzina

Inainte de a termina de povestit cum au decurs excluderile (din ce?) de la carciuma pensiunii Steaua Dunarii din Eselnitza, sa dam cateva lamuriri cititorilor mai putin familiarizati cu Noua Republica.

Cu o saptamana in urma avusese loc la Sibiu Conferinta regionala din Ardeal-Banat. Terminata cu scantei si cu un comunicat lemnos al carui continut a fost dezavuat de catre cei prezenti, autor Stefan Vlaston, dar pus totusi pe sit in forma neagreata de adunare de catre Fondator insusi. (http://www.nouarepublica.ro/declaratia-adunarii-regionale-transilvania-banat/)

Mai mult, a doua zi apare si un comunicat al GIL Sibiu si mai plin de rumegus, cu laude si alte ode numai bune de anii ’50. (http://www.nouarepublica.ro/comunicat-de-presa-noua-republica-sibiu/) Din pacate, la semnatura a aparut numele unei doamne al carei text original nu fusere preluat nici macar in proportie de 10%. Dupa o zi de discutii, semnatura este schimbata si textul asumat de GIL Sibiu. Mari barbati politici, care s-au ascuns dupa fustele doamnei si au lasat-o sa fie hulita o zi intreaga nevinovata! Bravos! Vom mai avea prilejul sa vorbim despre barbatzia politica a unora, dar sa purcedem. O alta doamna, din Timisoara, a scris un text pe situl GIL Timis cu note acide si critice la adresa GIN-ului, care a convocat aceste Adunari Regionale in ciuda faptului ca nu a avut un statut pe care sa-l arate.

Evident, la Sibiu, n-au fost permise nici intrebarile, d-apai criticile.

Aparitia textului  pe situl GIL Timis a declansat o vanatoare de vrajitoare. S-a cerut sus si tare exmatricularea autoarei, scoaterea imediata a textului, scuze…

Loviti in amorul propriu de organizatori, sibienii riposteaza. Trimit un mail catre toate organizatiile din Ardeal-Banat, in care… hai sa ne amuzam cu un citat, ca nu pot povesti grozavia: “Persiflarea muncii asidue și luarea în derâdere a acțiunilor serioase asumate de membrii GIN (în mod special, responsabilii Departamentelor Comunicare, Organizare, Politic și Politici Publice) fac jocul tuturor celor care își doresc să nu aibă un partid de centru-dreapta, ci doar mișcări civice disparate, lipsite de forță și eficiență electorală.

Dacă neputințele omenești pot fi înțelese, lipsa de caracter și fair-play este inacceptabilă pentru o echipă precum cea a Noii Republici. Șantajul, aroganța și meschinăria n-au ce căuta în interiorul mișcării noastre. În calitate de colegi transilvăneni ai organizației GIL Timiș, solicităm coordonatorului Andrei Văcaru retragerea imediată  a articolului de pe site-ul menționat. De asemenea, cerem domnului Văcaru și celorlalți membri responsabili din GIL Timiș să se delimiteze de tonul insidios şi răuvoitor al domnei Cean. Fără această desolidarizare explicită, semnatarii acestui comunicat își rezervă dreptul de-a înceta orice colaborare cu reprezentanții actuali ai GIL Timiș. De asemenea, solicităm Grupului de Inițiativă Națională retragerea sprijinului politic, logistic și organizatoric față de actuala conducere GIL Timiș.”

Urmeaza lista Gil-urilor. Cam nasol rezultat. Organizatiile mari au refuzat semnarea, desi s-au facut presiuni, dar s-a repezit un Gil liliputan sa aprobe cu entuziasm. Mail-ul este datat 1 mai. Ati muncit bine!

In aceste conditii, este de la sine inteles ca in NR taiai tensiunea cu cutitul inainte de faimoasa Adunare Regionala de  la Esalnita. Situl GIL Timis a fost suspendat doua zile, in fine, long story short: presiuni pe toate canalele sa se “pocaiasca”. Presiuni au avut si GIL-urile “rebele” care refuzau sa semneze “afurisirea” Timisului. Coaugulare, coeziune…. J

Sedinta de joi, descrisa atat de plastic, dar foarte exact de prietenul Eddy Wagner, a avut probabil scopul sa puna cu botul pe labe Gil-urile de Bucuresti inca inainte de plecare. “Ereticii” mai maraisera in front, dar asteptau rabdatori sa vada, totusi, minunea de statut.

Ne intoarcem la seara zilei de vineri, 4 mai. Cand am ajuns eu pe terasa restaurantului (12.30 noaptea) redecorat in esafod, vinul era pe terminate, iar Gabriel Carbunaru, intrat cu 5 minute mai devreme, fusese deja luat in furca lunga, dar nu parea in pericol sa-l dovedeasca Sfanta Inchizitie. M-am asezat intr-un colt de masa si am schimbat politeturi cu vecinii. Evident ca “problema” Eddy n-a intarziat sa fie pusa pe tapet. Le-am replicat cam asa: “Voi nu va uitati la televizor? Nu cititi ziarele? A ajuns stanga la putere  si voua va arde de glumite si mistouri dintr-un mail? Vi se pare serioasa treaba asta?”  Fondatorul a protestat ca a fost persiflat si luat peste picior, ca limbajul licentios, etc. “Bai, baiatule, asta e maruntis fata de ceea ce vei suporta cand vei intra in liga mare a politicii”, i-am zis. Dar ei nu si nu. De la celalalt capat al mesei, un sibian a repus pe tapet povestea textului acid scris de timisoreanca. Le-am replicat ca e de 10 ori mai bun decat talashul produs de ei. Ca e jenant pentru noi toti, aia din “partidul de baieti tineri si inteligenti”, sa stea o asa grozavie pe sit. “Ginulescu” parea a fi vorba care i-a deranjat cel mai tare. Si atunci chiar m-am enervat: “Ginulescule, va dau o stire: ati pierdut pasul cu membrachii de rand. Suntem la un pas de a avea toate semnaturile, dar le avem degeaba. Cele 3 documente care insotesc semnaturile la tribunal nu sunt facute. Voi ati vrut sa le faceti, ati avut 5 luni. Si nu-s. Iar fereastra de oportunitate pentru a avea un partid inregistrat inainte de alegeri se inchide curand” 

[ Pasaj auto-cenzurat, marii barbati politici din conducerea NR si gazda, Sorin Popescu, stiu bine de ce. La nevoie, il voi dezvalui. Acum am inca manusile pe maini, ma incerca o mila nespusa de NR. ]

A doua zi dimineatza am simtzit de cum am pasit pe terasa, la micul dejun, ca atmosfera era glaciala. N-am al 7-lea simtz, dar cand mai nimeni nu-ti raspunde la salut e clar, nu? Am vrut sa ma asez singura la o masa, deja pe sacoul meu scris “proscris”, dar Alex L., membru GIN si Valeriu T., idem, m-au chemat sa stau cu ei. Pareau toate cat de cat reasezate intr-un normal.

Pana cand, in timp ce-mi beam cafeaua, Fondatorul insusi s-a proptit in picioare langa masa mea. Fara salut, fara nimic, mi-a tinut urmatorul discurs: “Dana, relatia noastra profesionala s-a incheiat. Am facut o analiza cost-beneficiu si am ajuns la concluzia ca esti toxica pentru Noua Republica. Nu-mi spui mie bai baiatule. Poti sa ramai la pensiune daca vrei, dar nu vom mai colabora in continuare. Nu esti binevenita la conferinta”.

Sper ca cei doi distinsi membri GIN care au asistat la scena, plus Florin D. de la GIL Braila, vor fi oameni de onoare si vor confirma citatul. M-am abtinut din greu sa nu scot o vorba. Nu mai lipsea un scandal si dimineata. Oricum “relatia” mea cu NR se terminase din momentul in care lui Eddy Sfanta Inchizitie i-a aruncat ocara cu “securist si turnator”. Dar as fi mers la conferinta pentru ca voiam sa vad show-ul pana la final. Am apucat inainte de a ma ridica de la masa sa le spun celor trei: “In aceste zile, Mihai isi joaca intreaga cariera politica. Stiind ce focuri s-au aprins dupa Sibiu, ar fi trebuit sa vina cu pompierii, cu sacii de nisip si cu spuma, sa incerce sa stinga. Vad ca-i place insa sa toarne benzina.”.

Ceilalti 4 eretici au fost totusi la conferinta, cu Eddy cu tot. Cand s-a ajuns la prezentarea GIL sector 2, s-a sarit  cumva, peste, iar Eddy n-a fost lasat sa vorbeasca. Acelasi simpatic domn Sorin, nu s-a abtinut sa nu dea iar cu bata in ditai balta Dunarii: “Am muncit sa organizez conferinta asta o luna. Sa nu scuipati in ciorba”, le-a zis celor 4. Adica sa nu faca scandal? Sau sa nu spuna in plen lucrurile pe care le aveau de spus? Sa nu intrebe adunarea regionala daca voteaza, dupa care acte, niste excluderi la coltul mesii la carciuma?

Cred ca domnul Sorin este multumit. Nu s-a scuipat in ciorba lui, cei 4 au fost ignorati constant si au plecat cum au venit: fara nici un raspuns-lamurire-explicatie.

In ceea ce ma priveste, am petrecut sambata o zi agreabila de vacanta. Dar ii aduc la cunostinta Fondatorului ca avem o diferenta de viziune, fix din cauza profesiei. Teologul probabil vede costurile si plata lor amanate la Judecata de Apoi. Economistul din mine vede inregistrari zilnice si un bilant incheiat in viatza asta. Iar “toxicitatea” unui membru care spune ce gandeste este doar primul si cel mai marunt dintre costurile pe care le va inregistra. “Idiotii utili” refuza sa slujeasca un scop care a ajuns mai marunt decat ei insisi: orgoliul nemasurat al liderilor auto-instalati pe care nu i-a votat inca nimeni.

Aceasta de astzi nu este Noua Republica la care am aderat. Este o Veche Republica a oportunistilor, vopsita in verde. Dar despre democratia din NR, numirile de cumetrie in conducere, erorile de strategie si pozitionare, managementul defectuos al resurselor si al modului in care s-au elaborat pe genunchi documente si comunicate, pe maine.

15 gânduri despre „Cum sa dai foc si sa stingi cu benzina

  1. Care va să zică bine c-ai scăpat cu zile, ca să poţi să ne previi şi pe noi fraierii care-am crezut că în sfîrşit, avem ce vota.
    Mulţumiri din suflet ţie şi damblaua să-i lovească pe nemernici şi pe lichele.

    • de parca conteaza; ce ne trebuie Dunarea asta care a preluat ceva de pe la nemti, unguri, austrieci, chiar sarbi pana la urma, ca oricum, daca n-aveam, Jiul Dunare-l faceam.

      Noi sa fim sanatosi. Si daca nu ne tine spatele tare, verticali.

  2. Sa nu ma intelegi gresit, dar mie mi se pare totul ireal.
    Si cind ma gindesc ca as fi sarit si la bataie in apararea lui Neamtu pe cind ii citeam doar articolele si nu se dedulcise la politichie.

  3. Stimate Mishule/ draga Dana, mi s-a facut pielea de gaina citind cele scrise de tine.
    Chiar nu mai ramane nici o usa deschisa?
    Iti dai seama, cred, ca sunt muuuuuulti ca mine, nici de-o parte nici de alta, care asista cu uluire
    la toate astea. Si nu-i drept, cred, sa le fie trefelita in halul asta speranta, stii tu, aia, unica…
    (vezi ca nu zic de catre cine cine).
    Ce ar fi sa mai dormim putin peste toate astea? Numai din orgoliu si neincredere paranoica (vezi ca nu zic din partea cui) sa omorati NR abia in fasa???
    Mi se pare o banalitate fata de ceea ce se intampla „out there” si unde sunt adevaratele pericole.

  4. Spiritul ortodox e cu totul altul. Ereticul e cel care spune ceva greșit față de Adevăr, nu față de majoritate. Dacă unul singur rămâne în Adevăr și ceilalți greșesc, Biserica îi va da dreptate primului. Neamțu e teolog, adică a studiat lucrurile sfinte. Nu înseamnă că le și trăiește.

  5. Pingback: Săbiile în teacă, vă rog! « Politeía

  6. Dana dragă, (nici nu știu de ce mi-ai picat cu drag tu și G. Cărbunaru încă de la BV) fii bine venită în gașca foștilor NR, acum din ce în ce mai mare. … Nu știu de ce dar am impresia că devenim mai mulți decât ei.

    Dacă te liniștește află că stau cu ochii pe opinia publică și am obiceiul să-i întreb pe cei ce-l cunosc pe MN la conferințele pe care, în ultima vreme, le ține mai tot mai improvizat. Claritatea cu care aceștia îl cataloghează pe „fondator” drept un mare papagal verde și arogant mă fac să cred că RO nu este char atât de plină de proști, precum am fost noi, cei ce am acceptat să ne cheltuim zile și nervi pentru distracția unui strălucit puber răsfățat.

  7. Salut Dana si imi pare sincer rau ca nu ai incercat sa luminezi si cativa prosti de prin restul tarii. Tu si cei ce ati fost de ce nu ati distribuit aceste materiale? Ca asa am ajuns si eu sa imi pierd 1 an din viata cu acest kkt. Mai bine mai devreme decat niciodata

      • Chestia e ca sclavii liderului au crescut si are cativa mai pupatori decat a avut vreodata. Oricum mai bine mai tarziu decat niciodata!

      • Let’s get serious! Are 0,27% si o masiva contestare din partea fostilor pupatori, carora, probabil, li s-au iritat buzele. Unde se poate duce? La a treia zecimala? Omul asta nici o scara de boloc cu 4 etaje n-ar fi capabil sa organizeze.

Lasă un răspuns

