Numitorul necomun

Matematica este frumoasa pentru ca este exacta. Un exercitiu bine rezolvat va da in orice colt al lumii acelasi rezultat. Matematica a inventat aducerea fractiilor la un numitor comun pentru a putea face mai usor operatiile aritmetice.

Intre oameni, “numitorul comun” este acea persoana care strange langa ea prieteni, colegi, aliati. Operatia este intotdeauna Adunarea.

Se intampla insa ca “numitorul” sa vrea sa devina din “comun” numar prim sau “june prim”.

Incepe sa se ia foarte in serios si folosindu-si puterea sa numeasca in dreapta si-n stranga. Prieteni, fideli, admiratori.

Intre timp fractiile nu se mai pot aduna intre ele, incep operatiuni random de impartire si scadere.

“Intregul” da cu zecimale, procesorul scoate fum.

Blue screen.

Restart system or uninstall program?

 

PS: Numirile dau o putere relativa. Puterea reala o are acela care numeste.

19 gânduri despre „Numitorul necomun

  1. 1. Matematica nu este frumoasa. Matematica iti ofera satisfactia ca ai ajuns la un rezultat corect dupa un efort intelectual.
    Frumoasa este stiinta care ofera mistere pe care nu le poti niciodata descoperi in totalitate.
    Este ca excursia prin munti, unde frumusetea tine cat traseul parcurs si se termina cand ai ajuns la capt. Pe traseu admiri varietatea pesajului.

    2. „Numitorul comun” poate fi o persoana, sau principii de viata.
    Oamenii adunati in jurul unei persoane sunt fanii acesteia, si cand fanii devin orbi si surzi devin fanatici. Asta-i situatia in lumea musulmana.
    Occidentalii au ca numitor comun valorile umane – libertatea, drepturile omului, demnitatea si egalitatea de sanse. Valorile nu te tradeaza, pe cand oamenii sunt instabili, pot fi santajabili, intimidati, sau corupti.

      • Grigore Alexandrescu Câinele şi căţelul

        „Cât îmi sunt de urâte unele dobitoace,
        Cum lupii, urşii, leii şi alte câteva,
        Care cred despre sine că preţuiesc ceva!
        De se trag din neam mare,
        Asta e o-ntâmplare:
        Şi eu poate sunt nobil, dar s-o arăt nu-mi place.
        Oamenii spun adesea că-n ţări civilizate
        Este egalitate.
        Toate iau o schimbare şi lumea se ciopleşte,
        Numai pe noi mândria nu ne mai părăseşte.
        Cât pentru mine unul, fieştecine ştie
        C-o am de bucurie
        Când toată lighioana, măcar şi cea mai proastă,
        Câine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastră.”
        Aşa vorbea deunăzi cu un bou oarecare
        Samson, dulău de curte, ce lătra foarte tare.
        Căţelul Samurache, ce şedea la o parte
        Ca simplu privitor,
        Auzind vorba lor,
        Şi că nu au mândrie, nici capricii deşarte,
        S-apropie îndată
        Să-şi arate iubirea ce are pentru ei:
        „Gândirea voastră, zise, îmi pare minunată,
        Şi sentimentul vostru îl cinstesc, fraţii mei.”
        – „Noi, fraţii tăi? răspunse Samson plin de mânie,
        Noi, fraţii tăi, potaie!
        O să-ţi dăm o bătaie
        Care s-o pomeneşti.
        Cunoşti tu cine suntem, şi ţi se cade ţie,
        Lichea neruşinată, astfel să ne vorbeşti?”
        – „Dar ziceaţi…” – „Şi ce-ţi pasă? Te-ntreb eu ce ziceam?
        Adevărat vorbeam,
        Că nu iubesc mândria şi că urăsc pe lei,
        Că voi egalitate, dar nu pentru căţei.”
        Aceasta între noi adesea o vedem,
        Şi numai cu cei mari egalitate vrem.

  2. Am citit si la Oana pe blog cum ca Noua Republica este o miscare de centru-dreapta . Ma surprinde , pentru ca niciodata nu mi-am putut imagina centru – dreapta . De fapt ce este , un capitalism social , ceva in genul PNL de azi care face coalitie cu stanga de cumetrie ?In opinia mea dreapta este prea frumoasa sa-i adaugi artificii caldute .
    Nu stiu daca aveti vreun articol despre economie (sincer , n-am cautat ) , dar cum aveti de gand sa redresati economia ? Ce masuri aveti de gand sa luati in plan economic ? Asa , in linii mari .
    M-am inscris de mult pe site-ul NR , avand intentii clare de vot , dar n-am vazut nimic concret despre ce ne intereseaza : cum si daca veti stimula , proteja economia privata , micii intreprinzatori , ca numai despre solidaritatea cu bugetarii vorbiti …Cand o sa se termine cu massa aceasta de bugetari care tot cheltuie si vrea bani incontinuu ? Nu bugetarii fac tara asta sa mearga . Ma rog , calm ! 🙂

Lasă un răspuns

